Psychologia dzieciństwa

szkolny-start-dziecka

Sens prawny określenia „dziecko” dotyczy każdej osoby która nie osiągnęła wieku osiemnastego roku życia. Mówiąc językiem potocznym mamy namyśli osobę jeszcze niedojrzało.

Słowo „dziecko” w nauce psychologii często przybiera znaczenie prawne, zwłaszcza jeśli występuje w tytule książki. By je bardziej wyjaśnić przyjmijmy, że dzieciństwo jest okresem pomiędzy trzecim a jedenastym rokiem życia, po którym zaczyna się dojrzewanie. Taki przedział wiekowy będzie stanowił przedmiot rozważań w niniejszej kategorii.

Problemy dzieciństwa mają charakter głównie interpersonalny, z którym muszą się borykać dzieci i jego opiekunowie. Dziecko powinno zdać sobie sprawę w pewnym momencie z tego, że też są inni ludzie i w taki sam sposób istnieją jak ono. Powinno wytworzyć kategorie pojęciowe tego, słuszne i niesłuszne. Nawiązuje w tym czasie pierwsze przyjaźnie. Bardzo emocjonalnie będzie reagował na innych członków rodziny. Zetknie się z pierwszymi dorosłymi oprócz rodziców, dziadków i lekarzy. Będą to nauczyciele którym trzeba być posłusznym. Będzie musiało w szkole współpracować  i współzawodniczyć z rówieśnikami.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Psychologia Dzieciństwa i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.